Cu ocazia internship-ului din cadrul companiei Continental, trei dintre noi, absolvenţii Jump, am experimentat viaţa într-o companie multinaţională, cu munca disciplinată şi atent gestionată, cu provocările ei zilnice, cu pânza minuţios ţesută de colaborări şi interacţiuni dintre departamente, cu aspiraţiile spre dezvoltare constantă şi, până la urmă, cu toate mecanismele care pun în mişcare o corporaţie de succes.
Încă de la planificarea programului de experienţă în munca am fost trataţi cu seriozitate si profesionalism, am trecut printr-un proces de iniţiere reprezentat de prezentarea competenţelor valorizate de angajatori, stabilirea obiectivelor pentru programul de experienţă în munca, semnarea contractelor de practică şi instruirea în protecţia muncii, care ne-a introdus în ritmul alert, dinamic al zilelor ce aveau să urmeze.
Cristina Milutin, Recruitment Manager în cadrul companiei Continental, şi-a asumat, cu deosebită implicare, rolul de trainer în tot ceea ce a însemnat experienţa noastră din săptămâna de practică. Urmând programul bine întocmit de ea şi posibil datorită colaborării generoase a colegilor de la celelalte departamente, am reuşit ca pe durata celor 5 zile să înţelegem structura companiei la nivelul pe care şi l-a propus fiecare dintre noi. Programul de experienţă în munca ne-a oferit totodată libertatea de a ne urmări obiectivele individuale iniţial stabilite, de a valorifica experienţa într-un mod propriu în funcţie de abilităţile pe care ne-am propus să le dezvoltăm.
Pe lângă vizitarea departamentelor de resurse umane, product industrialization, purchasing, accounting, industrial engineering, plant management, raw materials şi alte câteva, am avut oportunitatea de a aprofunda procesele desfăşurate în hala de producţie, având astfel în minte o permanentă hartă a corespondenţelor dintre munca de la birou şi cea din fabrică. Şi curând am realizat cât de important este pentru fiecare angajat să se simtă implicat în obţinerea produsul finit prin cunoaşterea eforturilor de a-l produce. Fiecare departament, chiar dacă aparent responsabil de omuncă izolată, este de fapt conectat la imaginea de ansamblu prin nenumărate legături atât cu producţia, cât şi cu multe alte departamente.
În hala de producţie, operatorii şi maşinile lucrează într-o colaborare ritmată, completându-se şi respectând îmbinarea fiecărei etape. Acest lucru e transferabil şi la birouri, unde angajaţii se concentrează şi se dedică responsabilităţilor proprii, însă reuşesc să păstreze o perspectivă deschisă care le permite să vadă dincolo de orizonturile propriului spaţiu de lucru şi să fie mereu în contact cu echipa. Ba mai mult, acest lucru pare să le dea energie şi îi menţine motivaţi. Colega mea, Oana Paul, a observant şi ea dinamica mediului de lucru din cadrul companiei: “Aproape fiecare angajat cu care am vorbit mi-a spus acelaşi lucru: într-o astfel de companie nu ai cum să te plictiseşti pentru că fiecare zi e o nouă provocare. Chiar dacă încă nu ştiu exact cum va arăta viitorul meu peste 5-10 ani, vreau să fiu şi eu pregătită să fac faţă cu succes oricărei provocări de acest tip”.
Cu toţii am apreciat că fiecare persoană cu care am intrat în contact pentru prezentarea departamentelor avea deja pregătită o schemă mentală a proceselor pe care ni le-au prezentat într-un format atractiv şi interactiv, noi având ocazia să ne satisfacem în voie curiozitatea prin adresarea de întrebări. De asemenea, m-a surprins interesul lor în părerile şi alegerile noastre în viaţă: mulţi dintre ei ne-au dat o sumedenie de sfaturi cu adevărat valoroase şi ne-au îndrumat prin sugestii de viitor şi îndemnându-ne să căutăm răspunsuri la întrebări încă neadresate. Faptul că angajaţii Conti au acceptat să-şi întrerupă desfăşuarea unei zile pentru a împărtăşi responsabilităţile şi provocările din cadrul jobului lor este o dovadă că ceea ce fac este o parte din ei, însufleţită de pasiune şi motivaţie puternică. Contactul cu aceşti oameni dedicaţi a fost într-adevăr o plăcere, o experienţă care ne-a ajutat să creştem nu doar pe plan profesional cum ne aşteptam, ci şi pe plan personal. Am avut oportunitatea de a vedea lumea prin nenumăratele perspective ale fiecărui angajat cu care am comunicat în cadrul experienţei de job-shadowing şi asta datorită modului în care ei au reuşit să empatizeze cu noi. Rezultatul a fost, după cum bine subliniază Andrei Şandor, “o viziune mai largă asupra termenului de corporaţie”. Şi tot Andrei este cel care a sumarizat concluziile noastre într-un mod simplu şi direct: “Am fost plăcut surprinşi de ce se întâmplă în companie şi cu siguranţă vom reveni!”.
Prin această colaborare cu Continental, de un succes răsunător pentru experienţa noastră în universul maturităţii şi responsabilităţii, Jump a reuşit să încoroneze experienţa acestui an de incursiune în dezvoltare personală şi orientare în carieră. Suntem recunoscători echipei Continental şi, ca întotdeauna, Alinei Bunei pentru că aţi fost catalizatori ai creşterii noastre!
Articol scris de Daria Şipoş