După principiul „niciodată nu e prea devreme pentru experienţe noi”, am decis să încep să explorez opţiunile de carieră pe care le-aş putea avea. Sunt doar la liceu, aşa că orice sfat sau oportunitate de practică sunt puncte importante care mă pot ajuta să aleg mai uşor specializarea pe care o voi urma după BAC. Am aflat despre programul Jump anul acesta şi nu am ezitat să mă înscriu. După programul reuşit de orientare în carieră din iunie, am revenit în iulie cu o şi mai mare dorinţă de a descoperi ce fac „oamenii mari” atunci când merg la serviciu.
Prin programul Jump, vara lui 2014 m-a dus în curtea celor de la EBIG, o agenţie de marketing din Timişoara. Când am aflat unde voi face stagiul de practică, nu aveam foarte mari aşteptări. Tot ce ştiam era că este o agenţie de marketing, iar pentru mine acest termen era destul de ambiguu. Dar, mai târziu, experienţa avea să se dovedească una surprinzătoare, neaşteptată, interesantă şi, nu în ultimul rând, utilă.
De ce am păşit oarecum sceptic în curtea celor de la EBIG? Ei bine, sunt o fire analitică, îmi plac cifrele, datele exacte, de aceea marketingul, pe care îl vedeam ca pe o activitate creativă, nu părea să se se sincronizeze cu abilităţile şi „pasiunile” mele. Încă din primele minute de practică mi s-a dovedit contrariul. Oamenii de la EBIG m-au primit cu braţele deschise şi s-au „întrecut” în a-mi oferi informaţii despre activitatea lor. Practic, am descoperit o familie care m-a adoptat şi mi-a ghidat primii paşi în marketing. Aşa s-a dus prima zi. Am asimilat informaţii, iar la finalul zilei, în momentul structurării informaţiilor primite, am fost hotărât să acord o şansă marketingului.
În fiecare zi pe care am petrecut-o la EBIG am descoperit o latură a domeniului pe care nu doar că nu o cunoşteam, dar nu mi-aş fi imaginat-o a fi atât de complexă, cea analitică, acolo unde cifrele vorbesc, unde rapoartele dictează acţiunile creative.
Dacă tot a venit momentul bilanţului, singurul punct negativ al stagiului de practică de la EBIG a fost durata. Într-o săptămână doar mi-am deschis „apetitul” pentru a „devora” marketingul şi intrumentele de analiză folosite în special în online. După ce am descoperit funcţiile Google Analytics, Google AdWords sau Facebook Insights, mă gândesc serios să aprofundez. De ce nu, să mă înscriu într-un program de certificare pentru Google Analytics…?