Jump este pentru mine o uşă spre un viitor care cu siguranţă va fi aşa cum îmi doresc.
Când am auzit de Jump am vrut neapărat să văd despre ce e vorba în acest program. Mereu mi-a plăcut să încerc lucruri noi şi ştiam că am nevoie să îmi dezvolt anumite abilităţi sau să descopăr unele noi, de aceea am decis că trebuie să fac parte din Jump. La primul workshop am fost foarte nesigură pe mine şi credeam că tot ceea ce spun e greşit, dar am ajuns să învăţ că în Jump nu există răspunsuri greşite, ci doar păreri.
Din activităţile şi jocurile desfăşurate în acest program am învăţat cât de importantă este munca în echipă şi asumarea de roluri. Am dobândit abilitatea de a-mi exprima punctul de vedere când fac parte dintr-o echipă, am înţeles că fiecare are dreptul de a-şi exprima opinia când vine vorba de teamwork. Alte activităţi aveau ca obiectiv dezvoltarea unei abilităţi pe care eu deja o stăpâneam, dar am avut ocazia să o îmbunătăţesc. Un exemplu bun ar fi ascultarea activă. Deşi îmi place să ascult oamenii nu ştiam exact ce presupune ascultarea activă. Dar după ce am aflat am început să pun asta în practică şi pot spune că rezultatele nu au încetat să apară: prietenii mă rugau să îi ajut la diverse probleme pe care nu le puteau încredinţa oricui, tot prietenii au început să îmi ceară mai des sfaturi şi cu timpul m-au surprins, fiecare oferindu-mi feedback fără ca eu să îl cer. De cele mai multe ori îmi ofereau un feedback pozitiv, care mă făcea să mă simt bine, însă uneori, primeam şi feedback constructiv. Mă bucuram de fiecare dată când primeam şi acest tip de feedback deoarece ştiam că mă voi putea corecta pe viitor.
În Jump am început să mă cunosc mai bine. Îmi amintesc că în primele sesiuni trebuia să ne scriem calităţile pe un balon în mai puţin de 10 minute. Până la momentul respectiv nu am încercat niciodată să mă evaluez şi nici nu am cerut feedback de la prieteni sau familie. Prin urmare după vreo 7 minute balonul meu era încă gol şi nu aveam nici o idee despre ce ar trebui să scriu. La un moment dat, mi-am amintit de lucrurile care îmi fac plăcere şi la care mă pricep şi am considerat că din moment ce fac un lucru bun şi îl fac cum trebuie, din asta ar putea rezulta o calitate. Când timpul a expirat aveam 5 calităţi scrise pe balon, pe când ceilalţi participanţi nu mai aveau loc unde să scrie. La finalul exerciţiului fiecare membru al echipei din care făceam parte trebuia să mai adauge o calitate la lista de pe balonul nostru. Astfel, am realizat cât de multe calităţi am şi toate au fost observate de oameni care mă cunoşteau de doar câteva luni, în timp ce eu nu am reuşit să fiu conştientă de ele în 15 ani. Din ziua respectivă am început să mă autoevaluez mereu, să fiu conştientă de calităţile mele şi să profit de ele.
Nu am fost sigură de obiectivele pe care le am, dar mai ales nu eram motivată şi nu ştiam cum le-aş putea atinge. Încet încet însă, punându-mi întrebări şi răspunzând la ele, am reuşit să formulez un plan pentru atingerea lor, asta tot datorită Jump.
Sunt foarte recunoscătoare acestui program şi sunt sigură că şi la anul voi fi membră a echipei Jump .
Articol scris de Aida Radmanastean